Při kontrole sortimentu jsme prověřili celkově 6 790 produktů, z kterých je na Heurece 6 760 spárovaných. Ty jsou nejčastěji na 3. pozici produktové karty, přičemž průměrně soutěží s 18 konkurenčními nabídkami. Sortiment jsme rozdělili do čtyř kategorií podle toho, jak v auditu obstál.* V kontrolách auditu jsou zahrnuté pouze spárované produkty.
KATEGORIE / POZICE NA KARTĚ | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10+ | Σ PRODUKTŮ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hokejky | 2 665 | ||||||||||
Hokejové doplňky | 498 | ||||||||||
Hokejové rukavice | 357 | ||||||||||
Brusle na led | 250 | ||||||||||
Hokejové tašky | 223 | ||||||||||
Hokejové dresy | 204 | ||||||||||
Hokejové helmy | 197 | ||||||||||
Hokejové kalhoty | 179 | ||||||||||
Hokejové chrániče holení | 169 | ||||||||||
Brankářské vesty | 163 |
E-shop | Níž v biddingu | Výš v biddingu | Nejsem v biddingu |
---|---|---|---|
Decathlon | 7 % | 86 % | 6 % |
MUZIKER.cz | 39 % | 57 % | 4 % |
Hokej-profi | 39 % | 58 % | 3 % |
Sportisimo | 23 % | 77 % | 1 % |
eFitness.cz | 20 % | 79 % | 1 % |
Digiboss | 63 % | 36 % | 1 % |
ONLINESHOP.cz | 92 % | 7 % | 1 % |
TN trade | 81 % | 5 % | 14 % |
Produkty jsou nespárované, protože jim chybí a nebo nemají správně vyplněné parametry podle požadavků Heureky. O tom, jak si s párováním poradit, se dočtete na jejich blogu.
Element HEUREKA_CPC ve feedu je nevyhnutelnou součástí biddingu, jelikož je nositelem informace o nastavené maximální ceně za proklik.
Specifikace Heureky nedovoluje uvádět v elementu HEUREKA_CPC nulové hodnoty. Navíc se může stát, že i přes vyplněnou 0 vám bude strhávána hodnota kategorie nastavená v administraci Heureky. Zamyslete se tedy, zda by nebylo lepší výšku CPC uvádět, popřípadě ji vůbec nevyplňovat.
Informace v elementu DELIVERY_DATE je jedním z faktorů rozhodujících o pozici produktu v biddingovém boxu. Pokud dodací lhůtu nedoplníte a bude chybět, hrozí, že se nabídka nedostane mezi doporučené na produktové kartě.
Jestli víte o několika konkurentech s podobnou nabídkou, existuje pravděpodobnost, že je produkt spárovaný do nesprávné karty na Heurece. Doporučujeme zkontrolovat správnost elementů PRODUCTNAME a CATEGORYTEXT podle požadavků Heureky a nebo kontaktovat zákaznickou podporu Heureky. Nemusí se však jednat o problém v případě, že nabízíte specifický sortiment.
Pro spuštění biddingu na Heurece jsou potřeba alespoň 2 nabídky v produktové kartě. Pokud je podmínka splněna a bidding není aktivní, nastavte CPC mírně nad minimální cenu kategorie. V případě, že se ani potom nespustí, informujte podporu Heureky.
V případě, že nastavujete nižší cenu za proklik než je minimum kategorie, bude vám Heureka přesto strhávat jimi udávanou nejnižší sazbu CPC v dané kategorii. Pokud nechcete nebo si nemůžete dovolit vyšší cenu za proklik, je lepší ji neposílat. V opačném případě hodnotu zvyšte na požadované minimum kategorie na Heurece.
Produkty s vysokým počtem prokliků, ale žádnými konverzemi. Zkontrolujte jejich zařazení do produktových karet a nákupní proces. Je možné, že jeden z kroků brání zákazníkovi v dokončení objednávky.
Nejčastějším důvodem může být biddování přímo v administraci Heureky. Projděte si report konverzí nebo detail detekce a zjistěte, zda nedošlo k vychýlení hodnot či jinému nedopatření.
Na produktových kartách je spuštěný bidding, vaše produkty se však nedostaly mezi doporučené. Je možné, že nastavená výška maximálního CPC je nedostatečná.
Jedná se o příliš drahé produkty. Zkuste cenu snížit, v opačném případě se může stát, že vás Heureka, ani přes vysoké CPC, nezařadí mezi doporučené nabídky.
Je možné, že se nacházíte v příliš konkurenčním prostředí. Zamyslete se nad tím, jak být na tom lépe než ostatní e-shopy. Pomoci by vám mohla nabídka dárku ke každé objednávce a nebo zlevnění ceny za dopravu.
Cena za proklik je u těchto produktů vysoká a může způsobovat zbytečně vysoké náklady. U produktů prověřte jakých výsledků dosahují a zda je prostor na snížení CPC.
Nenaskladněné zboží může mít horší pozici v biddingu a nebo se do něj vůbec nedostane. Podívejte se, zda máte dostupnost správně vyplněnou a nebo zda není možné produkty naskladnit dříve.
Produkty nacházející se na TOP pozici s košíkem jsou pro zákazníka dostatečně viditelné. Přehodnoťte nutnost zařazení nabídky i v biddingovém boxu. Můžete tak ušetřit nemalé náklady.
K nabídce, jenž se nachází na vyšší než 5. pozici v produktové kartě, se už zákazník nemusí dostat. Využijte bidding a zviditelněte ji, popřípadě zvažte snížení ceny pro obsazení lepší pozice.
Váš sortiment je výrazně levnější než další nabídky na produktové kartě. Může se jednat o špatné spárování, proto doporučujeme pozornou kontrolu.
Vaše nabídka je na Heurece zařazena mezi TOP produkty kategorie, ale v produktové kartě není mezi doporučenými nabídkami. Vydejte se cestou biddingu, abyste dosáhli na konkurenční e-shopy. A pokud již biddujete, zkuste zvýšit cenu za proklik.
Tyto produkty mají nastavené datum dodání, které by mohlo spadat do nižší kategorie na srovnávači. Doporučujeme přehodnotit nastavenou dostupnost produktu. Drobnou úpravou můžete dosáhnout lepšího výkonu inzerce.
Tyto produkty mají PNO nad 30%. Důvodem může být příliš vysoká cena za proklik, ale také konkurenční boj v produktové kartě. Ověřte si, zda výše CPC odpovídá vašim požadavkům a nebo zvažte nasazení biddingového automatu, který vám bude nastavené limity hlídat.